joi, 22 iulie 2010

Curs Acces (proiect CIFRU)

Am avut ieri un nou curs in cadrul proiectului european CIFRU, tema fiind Acces.
Am exersat facilitati oferite de acest program pentru realizarea unei baze de date simple, realizand si formulare de tipuri diferite, rapoarte, am adaugat controale in acestea si am setat actiunea lor.
Versiunea 2007 are cateva elemente noi fata de 2003, dar nu sunt schimbari semnificative.

Am primit ca tema proiectarea unei baze de date pentru a introduce si obtine informatii privind situatia scolara.
Varianta de proiectare propusa la curs a fost simpla ... .
Am realizat, in afara de varianta propusa ca tema, si o alta varianta:  se introduc si teze, nu numai note din oral, calculand astfel mediile in mod diferit, pentru discipline cu teze si fara teze.
Mai mult, la stiinte (fizica, chimie, biologie), elevii isi pot alege disciplina pentru care dau teza. Altfel spus, am incercat sa adaptez tema astfel incat baza de date sa imi fie de folos si la scoala.

Secvente din formularul Info_catalog:

Cateva detalii:
  • se selecteaza elevul pentru care se doreste obtinerea de informatii (sunt afisate in subformulare atat notele din oral, cat si tezele si mediile semestriale pentru fiecare disciplina inregistrata, pt care elevul are situatia completata);
  • pot fi generate rapoarte pentru acel elev (note oral, teze, medii discipline).