luni, 24 noiembrie 2014

La final de curs ....

În cursul lunii noiembrie (17 - 28.11.2014) am participat, 25 de profesori din Liceul Teoretic "Tudor Vladimirescu", la un curs centrat pe utilizarea metodelor didactice interactive.
Cursul a fost realizat in cadrul proiectului: "PROGRAMUL IT&S (TIC si strategie didactică) integrat si inovativ de formare profesională continuă a personalului didactic din regiunile Bucuresti-Ilfov si Sud-Muntenia”. Numărul de identificare al contractului: POSDRU/87/1.3/S/61515.


Impresii la final de curs, formulate de profesorii:
Emilia Păușan, Gabriela Duca, Gabriela Hâncu, Mădălina Mareș, Sârbu Adela, Butmălai Mădălina, Șerban Aurora, Iulică Popa.
Adresăm mulțumirile noastre celor care ne-au oferit acest curs, formatorului nostru, dar și colegilor care ne-au făcut zilele de curs frumoase.




Emilia Pausan
Tematica acestui curs ne-a permis unele clarificări cu privire la utilizarea metodelor interactive, a tehnicilor de predare pentru elevul viitorului, am obținut informații noi, am interacționat în echipă, fiind coordonați cu mult tact, răbdare și colegialitate de formatorul nostru (prof. Florinela Ionescu) care a încercat pe parcursul cursului să creeze cadrul optim derulării activităților. Apreciez și modul în care a structurat formatorul nostru informația, astfel încât aceasta să poată fi parcursă de mai mai ușor. De asemenea am apreciat metodele pe care le-a folosit atunci când ne-a simțit mai obosiți, tensionați, etc. 
Mulțumim. 

Pagina wiki in care am postat materiale elaborate in cadrul cursului poate fi accesata aici: http://emiliapausan.wikispaces.com/Curs_Metode_interactive
Pentru vizitatori, accesul pe pagina wiki se realizează folosind contul: formatortv.


Gabriela Duca

Am descoperit cu surprindere și încântare faptul ca si predarea disciplinei Limba și Literatura Romana poate beneficia de suportul metodelor interactive, iar învățarea prin intermediul acestora poate fi chiar seducătoare pentru elevul liceal. 
Am aplicat la clasă astfel de metode și în anii școlari anteriori. Interesante pentru elevii mei au fost orele de dezbatere cu echipe afirmatoare - negatoare pe teme ca: "România între Orient și Occident", "Latinitate - dacisism".

Gabriela Hancu

În cadrul acestui curs am constatat încă o dată că pot fi utilizate cu succes metodele interactive, alături de cele tradiționale, la orele de Limbă și Literatură Latină. Am descoperit metode și tehnici de predare pentru elevul viitorului. Dintre acestea, metoda proiectelor o consider potrivita pentru elevii mei.  

Mădălina Mareș

Pentru disciplina Informatică, unii pot considera metodele tradiționale ca fiind cele mai eficiente.

În cadrul acestui curs am descoperit însă tehnici moderne prin care pot activa și elevi cu abilități mai mici de programare și operare PC. Aplicând metode precum metoda proiectului, amintită și de alți colegi ai mei, pot fi obținute rezultate mai bune comparativ cu unele metode tradiționale.


Sârbu Adela

Participând la acest curs, prin colaborarea cu colegii mei, am reușit să valorific experiențe personale și să le integrez în activități interdisciplinare. Totodată, este important să amintesc faptul că activitățile interactive (chiar și jocurile propuse în diferite momente ale cursului) m-au ajutat să mă integrez cu ușurință în echipa acestui curs.

Butmălai Mădălina

Activitățile alături de colegii mei în cadrul acestui curs mi s-au părut interesante, iar informațiile extrem de utile. O parte dintre acestea le voi aplica cu siguranță la orele de curs.

Șerban Aurora

Mă bucur că am urmat acest curs. În afară de informațiile teoretice excepționale primite în cadrul acestui curs, am descoperit/redescoperit colegi ai mei, cu care poate nu am interacționat suficient până l acest curs. Cu unii dintre aceștia am lucrat în echipă,  realizând activități interesante și plăcute.  Formatorul nostru a dovedit răbdare, înțelegere, ne-a coordonat cu înțelepciune.

Popa Iulică

Interesant curs!
Deși matematica este grea pentru mulți elevi, cu informațiile obținute în cadrul acestui curs voi reuși să-i apropii pe elevii mei mai mult de această disciplină.

Cel care va castiga este ELEVUL nostru.

Mai jos va prezentam imagini cu elevi ai nostri in timpul derularii unor activitati interactive.
Sunt imagini mai vechi, astfel de metode fiind utilizate de noi si in anii scolari trecuti.